Sony Cyber-shot WX DSC-WX1 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot WX DSC-WX1 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jan1998 16-07-2010

Ik heb deze wx 1 enkele weken en vind hem helemaal top.(twijfelde eerst ook aan de w-380, ben blij datik deze heb)
Super snel en zeer mooie foto's ook (HD) video opnames prima.

Heb wel behoorlijk zitten stoeien met de keuze voor de geheugenkaart, want dat blijkt niet geheel duidelijk te zijn. Niet iedere memory stick pro duo is nl geschikt voor de snelheid die je nodig hebt voor goede HD opnames. Ik heb er nu de memory stick pro HG duo in, de HX uitvoering, 8GB en dat is helamaal prima. Kan nl een snelheid tot 30mb/s aan. En let op sony heeft deze net vernieuwd in een snellere versie, nl de MSHX8A. Er is ook nog op diverse plaatsen de MSHX8G te koop, deze is echter 1,5 x langzamer en niet optimaal geschikt voor HD filmen.

Verder is de camera eenvoudig in omgang, kind kan de was doen. Panorama foto's mooi en leuk, opnames in donker ook helemaal top.

Heb afgelopen weekeinde foto's gemaakt op een bruiloft en kon maar liefst 496 foto's maken waarvan zeker 3/4 met flits genomen zijn. Je moet echter wel de handleiding lezen over het opladen van de batterij, want als nl. het lampje van de lader uitgaat is hij voorzien van normale vulling, laat je hem er echter langer inzitten, laad hij de batterij nog wat verder op.(zie handleiding over de tijden) Wat veel mensen ook niet weten is, om een lion batterij helemaal in topconditie te brengen moet je hem als hij nieuw is, de eerste 3 tot 5 maal niet tussen door op moet laden, maar geheel volladen en volledig leeg maken. Dat scheelt enorm in de gebruiksduur van de accu. Daarna maakt het tussentijds opladen niets meer uit.

O ja wat ook helemaal leuk is, is de burst opnames (zeker met die snelle geheugenkaart).

Al met al een fijne kleine camera die je heel gemakkelijk overal mee naar toe kan nemen met een heel goede kwaliteit foto's en video opnames.

Logische en terechte EISA award winner wat mij betreft.

Janne95 15-07-2010

Hallo,
Ik heb de Sony DSC-WX1 nu al een tijdje.
Wauw! Wat een goede kwaliteit! Als je een foto hebt gemaakt en als je bij het kijken in gaat zoomen zie je alles nog scherp! Echt heel goed!
De kleuren vind ik ook fantastisch. En de Anti-Bewegingswaas werkt ook erg goed.
De panorama functie werkt ook erg goed en er komen mooie kwaliteit foto's uit. Het is een eenvoudig menu met genoeg mogelijkheden.
De smile shutter is ook erg handig, deze zoekt via gezichtsherkenning uw gezicht op en als U lacht maakt deze camera een foto. Erg handig.
Op de PC blijft de kwaliteit werkelijk fantastisch.
Ik had de camera veel groter verwacht maar het is een klein cameratje wat erg gunstig is.
De camera ziet er mooi uit en maakt mooie foto's in het donker.
Het enige nadeel dat er volgens mij is is dat er geen zwart-wit functie op zit. Dat vind ik erg jammer.
De video-modus is goed maar blijft de vaak scherp stellen wat wel een beetje een nadeel is.
Voor de rest een SUPER camera!
Een echte aanrader!
Groetjes!

KBH 05-07-2010

Naar aanleidig van foto's op Flicker.com deze camera voordelig gekocht.
Een klein monster. Wat een snelheid(10 foto's per seconde)
De hand held fucntie (van 6 foto's) één maken gebruik ik overdag ook.
Mooie lichte kleuren maar niet flets
Scherm is goed onder alle omstandighen.

In het donker prachtige foto's
een kniesoor zijn eenduizendste ruis ontdekken.

Met de Panoramafunctie zijn de foto's wat minder van kwaliteit

De G lens is een uitkomst. Stationshal Utrecht messcherpe foto's en met een Lowepro Volta 20 heb je een camera in je broekzak zitten die qu lens gewoon heel veel aankan en met zijn 24 mm groothoek een prima reisgenoot
Had niet gedacht zo verrukt te zijn over deze camera.

RipCurl 21-06-2010

In eerste instantie had ik een DSC-W380 gekocht met een 14MP CCD, maar deze was zeer teleurstellend. Uiteindelijk diverse reviews gelezen en met veel geluk kunnen retourneren en een 10MP CMOS DSC-WX1 voor drie tientjes meer aangeschaft. Het mag duidelijk zijn dat meer MegaPixels niet altijd het beste resultaat levert...in tegendeel zelfs!

Ik heb de camera nu enkele weken en ben blij dat ik deze heb gekozen. De camera voelt solide aan en doet redelijk lang met de batterij. Ik begrijp niet zo goed wat mensen dan doen als ze na een halve dag pretpark al toe zijn aan een nieuwe batterij. Ik heb 120+ foto's gemaakt op één dag zonder dat de batterij helemaal op was (het waren er meer, maar de meeste via Hi-Burst had ik gewist). Daarnaast had ik er 5 minuten mee gefilmd op 720P.

De voordelen:
- Klein
- Duidelijk scherm bij zonlicht
- Hi-Burst (10 foto's per sec)
- iAuto werkt goed
- Steady Shot
- Lens (wide/zoom)
- Foto's bij kunstlicht zonder flits
- Twilight functie (ook overdag)
- Foto kwaliteit (ook bij 100% crop)
- Panorama terwijl objecten bewegen

De nadelen:
- Soms overbelicht
- Dynamic Range Optimizer is matig
- Panorama kwaliteit (MP) is matig
- Ruis boven de 400 ISO
- Weinig instel mogelijkheden
- Macro wordt soms niet goed herkent
- Maximaal 2 seconden sluitertijd
- Hi-Burst wegschrijven duurt lang
- Ondersteund alleen MemoryStick

Voor een Point & Shoot camera is het een perfecte camera. Het is vrij lastig om mislukte foto's te maken en dus moet het voor iedereen mogelijk zijn om goede foto's te maken (het is geen DSLR uiteraard). Dit komt mede doordat er weinig in te stellen valt. Het viel mij ook op dat de foto's de neiging hebben om door de gevoelige sensor soms overbelicht te raken. De Hi-Burst optie was helemaal geweldig en ik gebruik het bijna altijd. Daarna gelijk de beste uitzoeken en de rest wissen (via een klik). Daarnaast vond ik het merkwaardig dat via de Twilight mode ook overdag vaak de beste resultaten kunnen worden gehaald, dus probeer dat eens uit.

Al met al een toppertje in dit segment. Momenteel loopt er bij Sony tot augustus 2010 een 24 euro retour aktie, dus dat maakt deze camera nog aantrekkelijker.

Guillfort67 25-05-2010

Sinds enkele dagen heb ik dit formidabele toestel in bezit en ik kan niet anders zeggen dat ik iedere keer weer verbaasd ben over de kwaliteit van de foto's.
Vakidioten die op de duizendste millimeter ruis menen te herkennen, tel ik voor het doen belsuiten om deze camera te kopen, voor het gemak maar even niet mee.
Het is niet eerlijk deze camera te vergelijken met foto's van spiegelreflexcamera's. Kijk zelf eens op Flickr (group DSC-WX1) en beoordel zelf wat er allemaal met deze fantastische camera mogelijk is.
Nog even getwijfeld om een Canon te kopen maar de foto's op Flickr gaven voor mij de doorslag. Deze camera steekt met kop en schouders boven alle andere compactcamera's uit.

JeanPaulOpperman 17-05-2010

Handige compacte camera met veel functies.

Panorama functies is echt geweldig, levert goede beelden op evenals de groothoek lens die echt een must is.

Gebruik hem alleen in de handmatige instellingen en vind evenwel dat de foto's een beetje tegenvallen, heel veel ruis en vooral bij macro foto's is de achtergrond in plaats van smooth van kleur vol met ruis, dat valt me enorm tegen omdat mn 8 jaar oude ixus v3 daar nog beter mee wegkomt, Landschaps foto's zijn wel heel mooi door de eerder genoemde groothoek.

De functies zijn verder legio en vooral de functie om bij nacht via meerdere beeldjes over elkaar 1 beeld te maken is erg fijn, gebruik deze functie ook vaak overdag omdat het beeld net iets voller van kleur en tekening wordt.

De videofunctie is erg fijn alleen blijft ie scherpstellen als het beeld beweeegt op een zodanige manier dat waarneer ie het scherpstel punt niet kan vinden je continu bewegend beeld opneemt wat heel irritant is.

Accu is heel snel leeg, binnen een paar uur is al weer op, heel duf en best irritant daar een extra accu behoorlijk aan de prijs is.

Alles bij elkaar redelijke camera die zelfs bij weinig licht nog mooie foto's maakt, maar er nu naar ruim een half jaar zeker niet echt uitspringt met andere compact camera's qua foto kwaliteit, maar wel met leuke functies.

Camera zelf is redelijk sterk, heb nu wat problemen met de lens, nadat is denk ik al wel 15 keer op een stenen vloer gevallen is etc. het dagelijks (mis)bruik van een compact camera, redelijk stabiel dus.

Mojito 05-03-2010

Leuke functies, dat wel.

Maar ik ben niet tevreden over het allerbelangrijkste punt:
DE KLEUREN !!

Zwart wordt soms paars, donkerrood soms roze, .. bahbah..

innergui 03-02-2010

Werkelijk een perfecte camera.
Vanuit de hand,zonder flits in schemer nog mooie bruikbare foto's maken.
Ook de panorama functie is werkelijk te gek.
Super snelle reactie, en haarscherpe foto's.
Over ruis gesproken, ja natuurlijk is wel wat ruis te bekennen,...het is dan ook geen spiegelreflexcamera.
En de ruis die je ziet is zeker niet erg. als je een pixel peeker (extreem uitvergroten ) bent zul je wat ruis tegenkomen.
Trouwens, in de rol film tijd was ruis een "normale zaak "
Dus waar praten we dan over????
Als je leuke en goede foto's wilt bekijken dan raad ik je de website van Flickr aan.
En kies dan voor de WX1 grouppool, dan kun je een goed oordeel vellen over de goede capaciteiten van deze camera.

linkje als het mag:

Daan1952 27-01-2010

Een prachtige camera die aan alle wensen voldoet. Zeker in het donker weet hij nog prachtige foto's te maken. De bediening is eenvoudig terwijl de camera een overvloed aan mogelijkheden heeft.

F37 13-01-2010

ruim een maand inbezit, prima cameraatje maar nog niet echt tevreden, heb het al eerder gelezen....ruis! voor de rest klein, makkelijk in gebruik en mooi..... maar als sony freak ben ik toch kritisch en ben ik aan het twijfelen om hem weg te doen, bijv. omdat je er geen zwart/wit functie op zit en de kwaliteit foto's zijn niet altijd perfect

marinde123 11-01-2010

Ik heb deze camera nu een aantal dagen en ik ben er meer dan tevreden over. Ik maak heel graag foto's maar ik ben zeker geen proffesionele fotograaf. Met deze camera kan volgens mij iedereen mooie foto's maken. Vele leuke functies zoals lach-functie (maakt foto wanneer iemand lacht), panorama-functie is het einde en filmen is in full hd kwaliteit wat wil je nog meer fotocamera en camcorder in 1!!! Hij is makkelijk in gebruik en goed in de hand te houden.

DKemper 22-12-2009

Na heel lang twijfelen toch gekozen voor Sony WX1. Bij de eerste foto's die ik heb gemaakt kon ik maar 1 ding zeggen:
WAUW!
Zo scherp! Het is echt een super camera!
Het is ontzettend makkelijk dat hij automatisch de juiste stand kiest en automatisch scherp stelt. Zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen heb je perfecte foto's. Tevens is de camera lekker klein.
Een echte aanrader.

sandra3001 12-12-2009

Ik heb deze camera nu een aantal maanden in bezit. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de foto's en daarnaast is de camera ook erg gebruiksvriendelijk. Eerder al een casio en panasonic camera gehad. Maar over deze sony ben ik absoluut het meest enthousiast.

kofrouk 24-11-2009

---------- update review 24-11-2009 ----------
De camera inmiddels een maand in gebruik. Mijn eerste ervaring was al positief maar nu kan ik deze, na wat langer gebruik, continueren. Bert71 moet zich niks aan trekken van guido5. Ten eerste, kwaliteit bewijst zich altijd en de tekst van guido5 doet mij vermoeden dat hij mogelijk de gebruiksaanwijzing niet goed heeft gelezen. Jammer voor hem.

---------- oude review 23-10-2009 ----------
Bijzonder klein maar met wel 5x optische zoom. Bijzonder helder en zeer scherp met veel geautomatiseerde instellingen. Erg gebruiksvriendelijk door eenvoud. Beter geen 16 GB maar b.v. 2 x 8 GB dan heb je nog wat over bij verlies of diefstal.

guido5 19-11-2009

Ik heb de camera snel terug gebracht. De eerst resultaten op de pc vielen zo tegen. Slechte kleuren en ook te veel ruis. Tja ik begrijp niet dat deze camera zo'n goede beoordelingen heeft.De video functie is misschien wel goed maar je koopt in eerste plaatzs toch een carmera om foto's te trekken he. Vergeleken met mijn vorige compackt camera sony 6mp is deze gewoon slecht wat foto's betreft.

gerrit64 08-11-2009

2 dagen in bezit. Voortreffelijke foto,'s.
Ook bij kunstlicht.
Heb de sony dsc w170 3 jaar gehad en deze beviel ook goed, maar helaas 1 maand geleden in het water gevallen.
Deze sony dsc wx1 heeft veel meer mogelijkheden en is wat betreft een video maken perfect.
Zeer tevreden.

Cor2009 30-09-2009

fijn klein toestel, met grote groothoek, 24mm, in burst mode kan je heel snel 10 foto's maken en de mooiste bewaar je dan. hij kan ook panorama sweep foto's maken, maar die zijn vrij klein als je ze kijkt in hoogte. omdat er vrij sterke lichtsterke lens in zit 2,4, kan hij met vrij weinig licht toch nog goede foto's maken. toestel 1 week in bezit en ben er best tevreden mee.